Weddingplanner

Weddingplanner

Jullie aanspreekpunt

Met een weddingplanner en ceremoniemeester heb je geen omkijken naar al het geregel.

 

Wat zijn de taken van een ceremoniemeester? En wat is nou eigenlijk het verschil tussen een weddingplanner en een ceremoniemeester? Laten we eerst even een aantal misverstanden uit de wereld helpen: een weddingplanner is voor bijna iedereen bereikbaar. Er kleeft misschien een ‘Hollywood-imago’ aan, maar het is betaalbaarder dan je denkt. Bovendien krijg je er iets heel kostbaars voor terug: vrije handen. De weddingplanner neemt je namelijk alles uit handen in voorbereiding op de bruiloft. De ceremoniemeester staat op de dag zelf de hele dag voor jullie klaar om alles in goede banen te leiden.

 

Laat je wedding plannen van A tot Z

De weddingplanner is er om alle voorbereidingen voor de bruiloft te laten verlopen hoe jij dat wil. Daarmee voorkom je heel wat Bridezilla-taferelen. De weddingplanner van Godly Bride neemt de totale organisatie van A tot Z uit handen. Maar een weddingplanner doet meer. Voor zo’n belangrijke dag ben je al gauw geneigd om meer uit te geven dan je in gedachten had, omdat een bruiloft nu eenmaal een emotionele aangelegenheid is. De weddingplanner van Godly Bride heeft een groot netwerk en weet precies waar de beste deals voor jullie gesloten kunnen worden. Door leveranciers zorgvuldig te selecteren en te onderhandelen, weten jullie zeker dat de bruiloft niet duurder wordt dan verwacht. We houden een checklist bij voor de complete bruiloftsorganisatie, zo weet je dus zeker dat we niets vergeten dat belangrijk voor jullie is.

 

Nog een voordeel: je hebt altijd één vast aanspreekpunt. Dus heb je specifieke wensen met betrekking tot de bruidsmake-up of de bruidstaart? Dan zorgt onze weddingplanner dat deze bij de make up artist of de patissier terecht komen.

 

Taken van een weddingplanner

• Een draaiboek en leverancierslijst maken;
• Kostenbegroting en budgetbewaking;
• Leveranciersonderhandlingen;
• Trouwkaarten versturen;
• Aanspreekpunt voor de gasten in aanloop naar de bruiloft;
• Cadeaulijst beheren;
• Tafelschikking maken;
• Rekening houden met dieetwensen;
• Speeches en stukjes inplannen;
• Getuigen en bruidskinderen instrueren.

 

Ceremoniemeester

Een ceremoniemeester begeleidt jullie tijdens de bruiloft zelf. Natuurlijk kun je hier ook een familielid of vriend(in) voor verantwoordelijk maken, maar het nadeel is dat deze persoon dan wel veel van de bruiloft mist. Denk er dus goed over na voordat je een naaste vraagt voor deze klus. Wil je je gasten laten genieten en profiteren van de kennis en kunde van een ervaren ceremoniemeester? Godly Bride is geruisloos op de achtergrond aanwezig en zorgt dat jullie en je gasten een topdag hebben.

 

Taken van een ceremoniemeester

• Het draaiboek op de dag zelf bewaken;
• Zorgen dat iedereen op de juiste tijd op de juiste plek is;
• Aanspreekpunt voor leveranciers en gasten tijdens de bruiloft;
• Bloemen, bruidsboeket en corsages verdelen;
• Gastenboek en cadeautafel beheren;

 

De Godly Bride werkwijze

Om jullie wensen goed te inventariseren volgt er eerst een uitgebreid intakegesprek. Wil je alleen een weddingplanner of ceremoniemeester of ook bruidsvisagie en patisserie? In een persoonlijk advies neemt onze weddingplanner al jullie voorkeuren mee. (Bijna) niets is te gek. Na het gesprek ontvang je een offerte van ons. Daarna is er uiteraard nog alle gelegenheid om een en ander bij te stellen of additionele diensten toe te voegen. We houden een checklist bij en geven aan wat je zelf nog moet regelen voor de bruiloft. Tijdens de bruiloft zelf helpen we je door alles uit handen te nemen. We zijn het aanspreekpunt voor al je gasten en leveranciers. Fijn, want zo hoef je er geen familielid voor verantwoordelijk te maken en kunnen jullie doen wat een bruidspaar hoort te doen: het stralende middelpunt zijn.